2011. november 10., csütörtök

Hajhullásra Mezei Zsurló

A blog elején írtam, hogy lesznek természetgyógyászattal kapcsolatos bejegyzések is, persze a szépségápolási vonalon maradva. Íme az első!


A hajhullás problémája szerintem elég sokunkat érint, főleg ősszel, amikor amúgy is van egy természetes hajváltási időszakunk. Egyéb okok miatt is tapasztalhatunk hajhullást, mint a hormonális változások, betegségek, stressz, vitamin és ásványi anyag hiány. Az utóbbi esetben segíthet nekünk a mezei zsurló.


Ennek a növénynek a fő hatóanyaga a kovasav. Jelentős szelén és szilícium tartalma van, könnyen felszívódó formában. Élénkíti a fejbőr vérkeringését, ezáltal biztosítja a megfelelő tápanyagellátást és megelőzi a hajszálak elvesztését. Erősíti a bőrt és a törékeny körmöket is.Káliumot, kalciumot és nagyon kis mennyiségben aranyat is tartalmaz. A szép hajkorona érdekében még szükség lehet a cink és B-vitaminok pótlására is. ( Nekem elég volt csak a tea is.)

Én a zsurló teát méregtelenítésre is használom gyógyszer ( antibiotikum, láz és fájdalomcsillapító) szedése után. Megtisztítja a májat és a veséket a káros anyagoktól.

Ezen kívül hatásos még izületi gyulladásokra, felfázáskor, torokgyulladásra és bőrproblémákra.

Teaként reggel és este egy-egy bögrével kell fogyasztani 2 hétig.

Krónikus vese és szívbetegek ne fogyasszák, illetve tartós fogyasztása sem ajánlott.

Valamint külsőleg a fejbőrbe masszírozni és öblíteni lehet vele, ilyen esetben kiegészíthetjük csalán és bojtorján főzettel.

Ilyenkor még jól jöhet a Vichy Aminexil Energizáló samponja is. Nekem ez is bevált még!



Remélem nem volt azért unalmas ez a bejegyzés, bátran próbáljátok ki, ha nem akartok tízezreket  költeni  a reklámozott táplálékkiegészítőkre, vitaminokra!



       

2 megjegyzés:

  1. A mezei zsurló egyenlő a sima zsurlófűvel? Anno évekkel ezelőtt én azt ittam, mert gyakran felfáztam, de hajra pl nem próbáltam, de szerintem egy próbát megér. Méregtelenítéshez pedig tuti ki fogom próbálni. a hajadra is belsőleg használtad?

    VálaszTörlés
  2. Igen ugyanaz, de én mezei zsurló meddő hajtás néven szoktam venni. Igazából Én egy antibiotikum kúra után még hetekkel később is hasfájós voltam és akkor ajánlotta a természetgyógyászom méregtelenítésre.Észrevettem, hogy kevesebb hajam hullik ki, akkor mondták, hogy ez bizony a zsurlófű hatása. Tehát én belsőleg használtam, de egy fejbőrmasszázs a főzettel lehet hogy fokozza a hatást.

    VálaszTörlés